Trainingsapp URinControl

Een op de drie vrouwen heeft last van vaak moeten plassen (aandrangincontinentie) of verlies van urine bij activiteiten (inspanningsincontinentie), of zelfs van beide. Urineverlies is meestal goed te behandelen.

ZELF AAN DE SLAG
Het universitair medisch centrum Groningen (UMCG) heeft een app ontwikkeld  -URinControl - met een trainingsprogramma op maat voor iedere vrouw. Het kan helpen bij zowel aandrangincontinentie als inspanningsincontinentie. Geen kosten. Je kan meteen beginnen.

URinControl bevat oefeningen voor beide typen incontinentie. Gebruiksters krijgen via de app oefeningen en de app houdt de klachten bij.. Zo kun de vrouwen zelf zien of ze voortgang boeken. Ze kunnen dat delen met hun huisarts. Ook is het mogelijk de huisarts of fysiotherapeut op afstand mee laten kijken in de app!

Is er na 8 weken oefenen nog geen verbetering, dan is het advies om samen met de huisarts - of bekkenfysiotherapeut - te bekijken welke andere stappen gezet zouden kunnen, Voor het raadplegen van een bekkenfysiotherapeut is geen verwijzing nodig.

Voor alle informatie zie: https://urincontrol.online/